לפני אחרי



סיפורה של לילי אברשי

בשנת 1996  הכרתי את מירי ותוך שנה הורדתי 30 ק"ג. שמרתי על משקלי במשך 7 שנים, אך  לאחר זמן מה התחלתי לעלות  במשקל בצורה מתונה. עזבתי את הקבוצה, שהרי מה הטעם להישאר אם אני עולה במשקל?!. בסופו של דבר החזרתי לגופי כמעט את כל  הקילוגרמים  שהורדתי. 
בשנת 2008 עברתי ניתוח גב כואב. הייתי במצב של חוסר תנועה וללא שליטה עם האוכל. החלטתי שאני צריכה להוריד במשקל. הייתי בקבוצה אחרת, הייתי  בטיפולה של דיאטנית בקופ"ח, אך לצערי משקלי לא ירד אלא ההפך עלה.
באוקטובר 2010 לקחתי החלטה אני מצטרפת ל"מיריקל".  "לשחזר את ההצלחה" של 1996.הגעתי לקבוצה מאוד סקפטית ,הרי יש כאן ניגודיות, אבל ההחלטה היתה מאוד נחושה.  מסתבר בדיעבד,  שהגעתי לקבוצה בשלה עם תובנה ששינוי הוא תהליך ותהליך לוקח זמן רב. בתהליך יש עליות ומורדות. הקפדתי להגיע לקבוצה מדי שבוע, השלתי ממשקלי  את הקילוגרמים  במסורה. כל שבוע 100 ג"ר, 200 ג"ר. לא קרה שהורדתי 1 ק"ג ו2 ק"ג. ההורדה במשקל היתה בצעדים קטנים ומדודים , סבלנות רבה ,שמחה מכל ירידה ,הבנה שאני נמצאת בתהליך, לא נאבקתי אלא השלמתי. כך השלתי ממשקל גופי 22 ק"ג במשך שנתיים וחצי.
בימים שהעליתי או שמרתי על משקלי נעזרתי ב"גלגל ההצלה" – מירי. כתבתי לה במייל מדי יום ומיד קבלתי תגובה.  מירי המנחה משרה אוירה נעימה  ומחזקת. כל  שבוע אני מקבלת עצה. עצות שנשכחות  חוזרות ועולות שוב ומחדדות את התהליך. מירי בעצם עזרה לי להבין כיצד להגיע למצב של שליטה באוכל. כיצד לא לאכול "אכילה רגשית" אלא "אכילה נשלטת".
הקבוצה שתמכה ועדיין תומכת היא משענת וחיבוק. הרבה דברים שנאמרים נשמרים בזיכרון  ומופיעים בכל מיני סיטואציות במשך השבוע. עם הקפדה על תזונה נכונה הכנסתי לאורך חיי גם פעילות גופנית גם זאת למדתי מחברי הקבוצה.
ההורדה במשקל הטיבה עם בריאותי- הגב לא יכול לשאת משקל כבד כל כך, ההורדה במשקל הפכה אותי לאדם מאושר יותר, קליל  פיזית, אדם המקבל מחמאות, אדם שיודע מה הוא מכניס לגופו. אדם שיודע ליהנות  מדברים אחרים בחיים מלבד אוכל. לקחתי הרבה עצות שקבלתי ממירי ומן הקבוצה אל חיי האישיים.
המשימה הבאה שלי היא לשמור על המשקל. אני בטוחה שמירי והקבוצה יעזרו ויתמכו בי כפי שעשו עד עכשיו, כדי שאוכל להשיג את המשימה החשובה הזו.
הסופר ערן כץ כתב:" החיים שלנו מבוססים על הרבה הצלחות קטנות ואני חושב שמי שאסף הכי הרבה הצלחות קטנות הוא זה שניצח. באופן פרדוקסלי , רוב ההצלחות הגדולות הן קצרות מועד והרבה פעמים אתה לא מצליח להגיע אליהן."
    
 

שלח
  • שלח